Формування всебічно розвиненої особистості школяра методом арт – терапії
На виконання річного плану методичного кабінету відділу освіти Шишацької селищної ради, 12.12.2017 року, на базі опорного закладу «Шишацька спеціалізована школа ім. В.І.Вернадського Шишацької селищної ради» був організований та проведений семінар-практикум на тему: «Формування всебічно розвиненої особистості школяра методом арт – терапії» для практичних психологів та соціальних педагогів за участі начальника відділу освіти Шишацької селищної ради Полтавської області Караваєвої Н.М., завідуючої методичного кабінету відділу освіти Шишацької селищної ради Полтавської області Шарон Р.В., завідуючої відділення «Реабілітаційний центр для дітей з обмеженими фізичними можливостями» територіального центру соціального обслуговування та надання соціальних послуг Шишацької селищної ради Михайлової Ю.В.
Семінар відкрив директор опорного закладу Іваниця В.А., який зосередив увагу всіх присутніх на необхідності психологічної просвіти всіх учасників навчально-виховного процесу в умовах реформування освіти, особливо щодо питання інклюзивної освіти і тієї титанічної праці, що покладається на плечі працівників психологічної служби.
Начальник відділу освіти Шишацької селищної ради Караваєва Н.М. ознайомила всіх присутніх зі змінами у законодавстві щодо надання освітніх послуг та підкреслила, що метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України. Підтримала всіх учасників семінару у їх прагненні навчатися, щоби весь свій професіоналізм та майстерність направити на потреби учня в освітньому процесі та набуття ним життєвих компетентностей.
На важливості використання інноваційних методів та технологій, в тому числі й арт-терапії, у умовах реалізації Концепції «Нова українська школа» в процесі формування всебічно розвиненої особистості школяра наголосила методист методичного кабінету відділу освіти Шишацької селищної ради Луценко С.Г. Було зазначено, що арт-терапія — один із прогресивних напрямів сучасної психології. Адже методом арт-терапії регулюється психоемоційний стан дитини, впливаючи на неї засобами мистецтва: танцем, рухом (кінетотерапія), музикою (музикотерапія), елементами образотворчого мистецтва (ізотерапія), образами, театром (імаготерапія), літературою, книжками (бібліотерапія) та пісочною терапією. Завдяки арт-терапії особистість може підвищити самооцінку, розвинути творчий потенціал, позбутися негативних емоцій, думок, відчуттів.
Своїм досвідом використання одного із видів арт-терапії - пісочної терапії, поділилася практичний психолог Жоржівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. та дошкільного навчального закладу с. Жоржівки Майборода Л.В. Вона майстерно розкрила важливість пісочної терапії в процесі формування всебічно розвиненої особистості школяра та професійно показала методику впровадження даної технології в навчально-виховний процес. Всі присутні з великим задоволенням приймали участь у майстер-класі, де було віртуозно показано елементи різних практичних занять з використання пісочної терапії.
Практичний психолог опорного закладу «Шишацька спеціалізована школа ім. В.І.Вернадського Шишацької селищної ради» Горбонос С.П. розповіла зі свого досвіду учасникам семінару-практикуму про секрети кольоротерапії та її використання в роботі з дітьми та батьками.
Майстер-клас з виготовлення новорічної іграшки з фоамирану та фетру з використанням елементів кольоротерапії, ізотерапії та музикотерапії показала соціальний педагог опорного закладу «Шишацька спеціалізована школа ім. В.І.Вернадського Шишацької селищної ради» Луценко С.Г.
Обговоривши проблему впровадження арт – терапії в процесі навчання та виховання школяра, учасниками семінару-практикуму були прийняті рекомендації: соціальним педагогам, практичним психологам спрямовувати свою діяльність на формування всебічно розвиненої особистості школяра та на формування ключових компетентностей в учнів сучасної школи, використовуючи методи арт – терапії. Керівникам ЗНЗ та заступникам директорів ЗНЗ з навчально – виховної роботи, використовуючи потенціал психологічної служби навчальних закладів, сприяти запровадження та використанню у ЗНЗ Шишацької селищної ради методів арт-терапії, які спрямовані на навчання, розвиток та корекцію особистості дітей дошкільного та шкільного віку, в тому числі й дітей з особливими потребами, а також сприяти обміну досвідом щодо впровадження методів арт-терапії.