В інклюзивно-ресурсному центрі професійно допоможуть і дітям, і батькам, і вчителям
Інклюзивно-ресурсний центр - установа, що створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від двох до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти.
Такий центр – це свого роду посередник між родиною, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами, та закладами освіти, зокрема дитячими садками і школами. Фахівці центру допомагають родині підібрати саме той заклад і ту форму навчання, які найліпше відповідатимуть освітнім потребам дитини.
Як розповіла директор Шишацького інклюзивно-ресурсного центру Людмила Барань, тут працюють досвідчені фахівці: психолог Олексій Смірнов, логопеди Валентина Безручко та Наталія Юдич, які проводять комплексні оцінки розвитку дітей, надають консультації батькам та педагогам, проводять корекційно-розвиткові заняття.
У період воєнного стану значна увага приділяється дітям з «гарячих» точок. Також за консультацією до фахівців ІРЦ можуть звертатися батьки дітей, які пережили психотравмуючі події.
Переваги інклюзивно-ресурсного центру полягають в тому, що фахівці працюють за міжнародно визнаними методиками діагностики та психолого-педагогічного оцінювання особи, що проводяться за міжнародними тестами.
«До ІРЦ можуть звертатися батьки дітей від двох до 18 років. Під особливими освітніми потребами мається на увазі те, що у дитини є певні порушення: зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату, інтелектуального розвитку або емоційно-вольової сфери. Іноді легкі форми подібних порушень до певного часу залишаються непомітними для батьків і проявляються вже тоді, коли дитина пішла до садка чи школи. Складна адаптація або проблемна поведінка дитини теж є приводом звернутися до інклюзивно-ресурсного центру. Своєрідним маркером – приходити до нас чи не приходити - може бути такий момент: якщо дитина з якихось незрозумілих причин дуже важко засвоює програму у садочку або школі, дуже довго адаптується, не може більше кількох хвилин всидіти на місці, погано розуміє, що їй кажуть, не виконує словесні інструкції, тоді це дзвіночок для батьків, що треба прийти та проконсультуватися зі спеціалістами», – зазначає директор Шишацького ІРЦ Людмила Барань.
За допомогою до фахівців центру можуть звертатися також і педагогічні працівники – вчителі, вихователі, методисти, керівники освітніх закладів, в яких є інклюзивні класи або групи. Спеціалісти завжди готові надати консультаційну підтримку, допомогти налагодити ефективну взаємодію з дітьми та їх батьками.
Основною послугою ІРЦ є проведення комплексної оцінки розвитку дитини. Це дозволяє визначити потенційні можливості та освітні потреби дитини. За результатами комплексної оцінки фахівці центру складають висновок, який є підставою для відкриття інклюзивного або спеціального класу (групи) в школі чи садочку.
Ще один напрям роботи ІРЦ – консультаційна підтримка педагогічних працівників. Представники дитячих садочків, шкіл можуть залучати фахівців інклюзивно-ресурсного центру до складання індивідуальної програми розвитку учня, до корегування такої програми, а також звертатися за професійними рекомендаціями. Наприклад, щодо того, як встановити контакт з дитиною з особливим освітніми потребами, як скорегувати її небажану поведінку, як мотивувати її до навчання і таке інше. За необхідності спеціалісти ІРЦ можуть брати участь у засіданнях педагогічної ради, у батьківських зборах.
Записатися на консультацію можна за телефоном: 0507526659, або подавши заявку на сайті: https://shishatskij-irts. webnode.com.ua/kontakti/.