A A A K K K
для людей із порушенням зору
ШИШАЦЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Полтавська область, Миргородський район

Вирушаємо у новий рік з бюджетом: як минула остання цьогорічна сесія

Дата: 31.12.2020 10:36
Кількість переглядів: 562

   Минулого четверга відбулася чергова сесія селищної ради. Для нового депутатського складу – це вже третє пленарне засідання. Такий щільний графік зумовлений необхідністю сформувати виконавчі органи, вирішити організаційні питання зі структурами і майном Шишацького району, Яреськівської і Федунської сільських рад, розглянути новий штат громади, спланувати її роботу та бюджет на наступний рік.

   Цього разу депутати розглянули 26 питань порядку денного. Зокрема прийняли у комунальну власність Шишацької селищної ради нерухоме майно, підприємства, установи та організації, що раніше належали районній раді. Відповідно внесли зміни до установчих документів комунального некомерційного підприємства “Шишацька центральна районна лікарня”, опорного закладу “Яреськівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ф.П. Борідька”, закладу дошкільної освіти ясла-садок “Пролісок”, Федунської початкової школи, Шишацької дитячо-юнацької спортивної школи, комунальних підприємств “Стадіон “Шишаки-Прогрес” та “Шишаки-комунгосп” та Трудового архіву Шишацького району, змінивши у їхньому складі засновника Шишацьку районну раду — на Шишацьку селищну раду.

   Шишацька лікарня, крім засновника, змінила також назву – тепер це комунальне некомерційне підприємство “Шишацька лікарня планового лікування” Шишацької селищної ради Полтавської області – та місцезнаходження юридичної особи: із села Яреськи, вул.Гоголя, будинок 4а на селище міського типу Шишаки, вулиця Легейди, будинок 50.

   Потім депутати розглянули проєкт рішення “Про затвердження структури та загальної чисельності виконавчих органів Шишацької селищної ради”. Це питання залишилося невирішеним ще з попередньої сесії. В доопрацьованому проєкті були скорочені сім посадових осіб, однак рішення знову не прийняте. 

   Депутатам пропонували затвердити структуру та загальну чисельність виконавчих органів селищної ради у наступному складі:

1. Керівництво: селищний голова, секретар селищної ради, перший заступник селищного голови, три заступники, 13 старост;

2. Апарат виконавчого комітету:

-  керуючий справами апарату,

- управління надання адмінпослуг і - з питань персоналу, організаційної роботи та діловодства (по сім та п’ять одиниць відповідно);

- відділи: економіки і природних ресурсів (дві штатні одиниці); юридичного забезпечення (дві одиниці); інвестиційний (дві одиниці); управління майном комунальної власності (три одиниці); публічних закупівель (дві одиниці); фінансово-господарського забезпечення (чотири одиниці); земельний (10 одиниць); сектор з питань цивільного захисту (дві одиниці); діловоди старостинських округів (15 штатних одиниць); прибиральник, кур’єр, опалювач, завідуючий господарством, водій (сім одиниць);

3. Управління, відділи:

- фінансове управління (п’ять одиниць);

- відділ освіти (чотири одиниці);

- відділ культури і туризму (дві одиниці);

- відділ соціального забезпечення, праці та соціальних послуг (6,5 одиниці);

- управління житлово-комунального господарства (сім одиниць);

- служба у справах дітей (три одиниці).

Загальна пропонована (але не затверджена) штатна чисельність апарату виконавчих органів – 108,5 одиниці, з яких 83 – посадові, 25,5 – службові одиниці.

З нововведених посад (порівняно з минулими роками) – посада заступника, за яким, серед інших обов’язків, має бути закріплена територія умовного Шишацького старостату, а також посади спеціалістів, які повинні відповідати за повноваження, що переходять до громади після ліквідації відповідних структур у райдержадміністрації.

   Зауваження окремих депутатів стосувалося не тільки апарату, що діє безпосередньо в Шишаках, але й чисельності старостинських округів та їхніх штатів: їх потрібно укрупнювати і скорочувати.

   Позиція керівництва селищної ради: наразі залишити старостинські округи, не зменшувати чисельність старост, діловодів, фахівців із соціальної роботи та землевпорядників, котрі діють на місцях. Хоча б на рік. Оскільки зараз розпочато процес ліквідації Шишацького району та Федунської і Яреськівської сільських рад; з нового року гряде реорганізація районної державної адміністрації. Практично усе обслуговування населення, весь спектр адміністративних, соціальних та інших послуг покладено на органи місцевого самоврядування. Ліквідовуються районні служби. Які саме проблеми виникнуть після цих реорганізацій-ліквідацій, чого саме не вистачатиме на місцях, аби заповнити важливі прогалини в життєзабезпеченні громади, - можна буде з’ясувати лише поступово, в процесі цих змін.

   До укрупнення старостатів, як і до оптимізації шкіл чи закриття інших соціальних об’єктів, треба підходити виважено. Зрозуміло, що кількість населення зменшується. Відповідно, і кількість апарату, що його обслуговує, повинна зменшуватися. Але не на шкоду власне населенню.

   Після об’єднання в 2015 році замість скорочення штатів колишніх сільських рад наша громада пішла іншим шляхом: функції цих штатів були переглянуті відповідно до вимог часу. Нині старостат – це комунікатор між людьми, які проживають в округах, і управлінцями, що працюють в центрі громади. Цей зв’язок діє так, аби жителі округів отримували максимум необхідних послуг на місцях, а центр громади завжди був у курсі потреб округу.

   Якщо йти  шляхом економії коштів і укрупнення старостатів, то слід було б з Яреськівської та Федунківської сільських рад утворювати один старостат. Натомість усі депутати одноголосно підтримали проєкти рішень про два старостати. Важко пояснити людям, де ще вчора була власна сільська рада, що тепер у них буде діловод по парних чи непарних числах і староста вихідного дня…

   Отже, подальше обговорення структури та загальної чисельності виконавчих органів Шишацької селищної ради, пошук компромісу і власне прийняття узгодженого рішення відбудеться вже у наступному році – на найближчій сесії селищної ради. Адже без затвердження нового штату не зможуть повноцінно функціонувати щойно створені старостати та прийняті у спадок районні структури.

А на останній сесії цього року депутати затвердили різногалузеві програми на найближчі роки. Зокрема соціального захисту населення «Турбота»; розвитку освіти; культури і туризму; цивільного захисту; дорожнього руху; будівництва, реконструкції та поточного ремонту вуличного освітлення; поводження з відходами; «Питна вода»; щодо пасажирського перевезення «Громада без околиць»;  щодо фінансової підтримки комунального некомерційного підприємства «Шишацька лікарня планового лікування» (а також – інсулінозалежних мешканців громади), комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги»,  КП «Техкомунбуд».

   Серед програм найдискусійнішими були програми фінансової підтримки «Техкомунбуду» та Шишацької лікарні. Програма комунального підприємства, на думку окремих депутатів, розпорошена значними сумами на незначні роботи: такі, як косіння, прибирання, обпилювання дерев, саджання квітів, догляд за зонами відпочинку тощо. Косити, прибирати, пиляти, саджати, доглядати – не треба, - резюмували народні обранці, - все одно цієї роботи не видно. Краще на ті мільйони придбати техніку чи виконати якесь капітальне будівництво з благоустрою.

   Чи потрібна техніка – так, потрібна. Чи потрібна щоденна, на перший погляд непомітна робота з благоустрою? На це запитання дали відповідь останні вихідні. Льодово-дощовий буревій на кілька діб залишив селище і села нашої громади без нормального електропостачання, інтернету і навіть мобільного зв’язку.  У ці дні посилено працювали не тільки електрики, але й комунальники. Прибирали численні обмерзлі гілки, частини дерев, що стали небезпечною перешкодою для транспортного і пішохідного руху. І цих перешкод могло би бути більше – якби у попередні сезони комунальники не розчищали вулиці від заростей гілля і аварійних дерев.

   Обговорюючи програму підтримки Шишацької лікарні, депутати від опозиції (так вони самі себе назвали) наполягали на максимальному фінансуванні вторинної ланки медицини. Хоча ця програма була попередньо узгоджена з головним розпорядником бюджетних коштів – керівництвом закладу – та озвучена на постійних комісіях селищної ради, що відбулися напередодні. Програма передбачає 10 мільйонів 307 тисяч гривень фінансування з селищного бюджету. Кошти державного бюджету – від Національної служби охорони здоров’я – заплановані на рівні цього року. Зауважимо, що попереднім засновником лікарні – районною радою – упродовж 2020 року спрямовано на утримання закладу таку саму суму - близько 10 мільйонів 500 тисяч гривень, з них 1 мільйон 50 тисяч гривень – на капітальні видатки.

   Затвердивши програми галузей, депутати прийняли бюджет на 2021 рік. “За” бюджет у пропонованому вигляді проголосували 14 народних обранців з 21 присутнього на сесії.

   Підтримали бюджет депутати «Довіри», «Слуги народу», «Європейської солідарності» та по одному депутату від «Опозиційного блоку «За життя» і Радикальної партії. Не підтримали – представники політичних сил «За майбутнє», «Опозиційного блоку «За життя», Радикальної партії та «Батьківщини».

   Бюджет прийнято – а значить, з 1 січня зможуть безперебійно функціонувати всі бюджетні сфери. Лікарня отримає передбачений фінансовий ресурс, вчителі – підвищену заробітну плату у вигляді 30 відсотків надбавки за престижність праці, яку депутати узгодили на засіданні постійних комісій селищної ради і підтримали голосуванням за бюджет.

   Обсяг доходів  бюджету Шишацької селищної  територіальної  громади на 2021 рік визначений в сумі 224 мільйони гривень (2020 рік – 160 мільйонів). З цієї суми власні надходження ОТГ (без надходжень з державного та інших бюджетів) становлять 169 мільйонів гривень (2020 рік – 118 мільйонів).

   Основні видатки бюджету-2021:

   Освіта – 109,7 мільйона гривень, з них 52,4 мільйона – державна субвенція, 57,3 – кошти селищного бюджету. Загальна чисельність вихованців дошкільних - та учнів загальноосвітніх навчальних закладів (з урахуванням Яресьок та Федунки) становить 2022 дитини. Загальна чисельність працівників усіх освітніх закладів у Шишацькій громаді – 570 осіб.

   На виконавчий комітет селищної ради, з урахуванням штатного розпису, який не затверджено (108,5 штатної одиниці) – 29 мільйонів гривень. Сюди входить заробітна плата з нарахуваннями (21 мільйон) та утримання приміщень і поточні видатки. Витрати на заробітну плату виконавчого комітету становлять 9 відсотків від доходів бюджету громади і 13 відсотків – від власних надходжень у ньому.

   Управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування – 22,4 мільйона гривень. Основна сума у цих видатках – це програма підтримки КП «Техкомунбуд»: 15 мільйонів, з пасажирськими перевезеннями за програмою «Громада без околиць».

   Видатки на відділ соціального забезпечення, праці та соціальних послуг сплановані у сумі 18 мільйонів гривень.

   Медицина представлена програмами підтримки вторинної ланки та інсулінозалежних жителів ОТГ (10,4 млн), первинної медичної допомоги – 5,7 мільйона гривень.

   Відділ культури і туризму Шишацької селищної ради - 12,7 мільйона гривень.

Забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони – 3,5 мільйона гривень.

   Ще один вагомий видаток з бюджету нашої громади – це реверсна дотація: вилучення коштів з місцевого до державного бюджету за розрахунками співвідношення власних надходжень громади до кількості її населення. Ця формула застосовується для вирівнювання спроможності бюджетів ще з далеких часів. Однак, в умовах звершення децентралізації, коли начебто всі громади отримали рівні можливості, варто її переглянути. Держава перекладає на місцеве самоврядування все більше власних обов’язків, максимально зменшує фінансування освіти, медицини, соціального захисту з державної скарбниці, але при цьому не забуває збирати туди «лишки» доходів громад. І чи можуть взагалі бути ці «лишки» в умовах недовиконання бюджетів під час епідемії коронавірусу, податкових канікул та локдаунів?.. У 2021 році ми повернемо державі 7,8 мільйона (2020 року реверсна дотація становила 8,8 мільйона гривень).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь