ШИШАЦЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Полтавська область, Миргородський район

Про тих, хто на трудовій "передовій"

Дата: 28.11.2019 15:29
Кількість переглядів: 882

Фото без опису   У спецвипусках нашої громади, на сторінках «Сільського життя», на офіційному сайті дуже часто звучать заклики щодо наведення чистоти і порядку, дотримання правил благоустрою в селищі та селах Шишацької ОТГ. Неодноразово висвітлювалася тема вивезення твердих побутових відходів, проблема з укладаннями договорів між комунальним підприємством «Техкомунбуд» та населенням, фізичними особами-підприємцями і юридичними особами; наголошувалося на правильному та бережливому використанні контейнерів для сміття, необхідності хоча б елементарного його сортування.

   Частині людей навіть не треба зайвий раз пояснювати такі вимоги співжиття у цивілізованому суспільстві. Частина людей уже є (чи то від народження, чи то у результаті виховання) цивілізованим суспільством. А інша частина, не зважаючи ні на які теоретичні чи фактичні аргументи, так і залишається непохитно переконаною: що як жили раніше, так і будемо жити далі, - зі смітниками на кожному кроці; як несли до яру чи найближчого ліска мотлох, - так і будемо носити далі… І взагалі: навіщо платити за вивезення сміття, якщо можна вкинути його у бак, за який заплатили сусіди, односельці, безкоштовно?... Така у нас ментальність: якщо немає невідворотного покарання за скоєне зло, то зло взагалі не вважається злом.

   Найкраще бачать цей поділ суспільства і відчувають його наслідки у щоденній роботі бійці трудового фронту з наведення чистоти й благоустрою у нашій громаді – працівники комунального підприємства «Техкомунбуд». Як їм працюється у спеку і холод, у дощ і сніг, за людської вдячності і байдужості?..

   Водій сміттєзбиральної машини Сергій Кирій лише пів року, як сім за кермо новенького МАЗа. І жартома, і всерйоз зізнається, що за свої майже чотири десятиліття водійського стажу уперше кермує новим автомобілем.

   - На попередніх роботах то все були якісь старці, - усміхається чоловік. – Приємно отримати в управління сучасний автомобіль, але розумію, що він вимагає відповідального догляду і спеціальних знань та навиків. Колись давно вже доводилося кермувати МАЗом, тому до цього призвичаївся швидко. Багаторічний досвід став у нагоді. Нині ця велетенська машина для мене зрозуміла, як велосипед.

   З Сергієм робимо об’їзд рідного йому Великого Перевозу. За світлої пори року збирання сміття розпочинається о 6-7 годині ранку. Автомобіль зупиняється біля кожного бака, водій сходить вниз, керує автоматикою, аби підчепити бак. Не завжди все виходить так, як слід, з першого разу. Інколи доводиться повертатися в машину, під’їжджати ближче до контейнера. Тож цих спусків-підйомів крутими сходами в кабіну МАЗа у водія за день нараховується сотні.  Наприклад, у Великому Перевозі розташовані близько 30 контейнерів для сміття: це не менше 30 спусків з кабіни і підйомів назад. А ще доводиться особливо завантажені контейнери (де скидане великогабаритне сміття, що не повинно там бути) дотрамбовувати практично вручну, підіймаючись на самий верх автомобіля. Тож якою б досконалою не була техніка, без людської вправності вона не обійдеться. Зазвичай водієві допомагає ще один працівник - Олександр Єва.

   Кружляємо Перевозом, визбираючи сміття, понад дві години.

   Частина баків переповнена і, на жаль, завалена навіть пластиковими пляшками, для яких у селі є спеціальний контейнер. Є серед сміття і листя, і гній, і залишки городини, і гілля – тобто усе те, що придатне для компостування. З чого вийде хороша органіка для удобрення грядків під майбутні врожаї. Але… ну не хочемо ми бути господарями на своїй землі. Аби з двору вивезти непотріб – а куди, що і як, то начебто вже не наша справа…

   Вивозити сміття чи не вивозити, сортувати чи не сортувати – думка водія однозначна:

   - Як поставили баки у нашому селі, стало набагато культурніше. Основне сміттєзвалище та деякі менші прибрані. Головне – аби купи непотребу не наростали знову.

   А це вже залежить від самих людей. Як і попереднє сортування: хоча б пластику, паперу, скла. Адже це і вивільнить місце в контейнерах, і полегшить роботу працівникам сміттєсортувальної лінії, що згодом буде задіяна на полігоні твердих побутових відходів.

 Перевантажені контейнери, несортований непотріб – це не всі проблеми сміттєперевізника.

   - Ще дуже дошкуляє у вулицях і провулках розлоге гілля дерев, що перевалилося через людські паркани чи розрослося біля них, - ділиться Сергій. – Ні пройти, ні проїхати. Тим паче такою великогабаритною машиною. Інколи до деяких баків практично не можливо добратися.

   Що налагодження вивезення сміття у громаді – це добра справа, погоджується і працівниця місцевої крамниці Марина Бараненко.

   - Дуже зручно, - говорить вона. – У нас свій окремий контейнер, якого вистачає для обслуговування магазину. Не треба думати, куди і як подіти сміття. Максимально сортуємо його, тож бак використовуємо раціонально.

   Контейнер магазину – під замком. Це вимушений захід. Бо розташований він у людному місці і заповнювався б ущерть за кілька днів.

    До речі, проблем з переповненими баками не існувало б, якби більшість людей уклала договори на вивезення сміття. Адже щільність розташування контейнерів і графік їхнього об’їзду розраховані відповідно до кількості договорів. Є людинонорма виробітку твердих побутових відходів – тобто скільки сміття продукує кожна людина за певний період часу. Ці норми, кількість споживачів, витрати на їхнє обслуговування – складові тарифу на вивезення твердих побутових відходів, що нині становить 14 гривень 20 копійок з людини у місяць. Додаткові контейнери чи об’їзди – це або зростання кількості угод, або підвищення тарифу. Але підвищення тарифу – це той випадок, коли хтось заплатить двічі, а хтось – як не платив, так і не платитиме. Тому старости на місцях, відповідальні особи в селищі проводять наполегливу роз’яснювальну роботу, аби достукатися до свідомості земляків і переконати в тому, що не може одна частина людей смітити за рахунок іншої. Крайній захід – це адміністративний вплив, зі складанням протоколів та штрафами. Поки що, у надії на взаєморозуміння, він використовується нечасто. Хоча і дивно, і сумно чути протестне пояснення від деяких жителів громади на кшталт: «А у мене немає сміття!» При цьому – «немає сміття» не тільки у пенсіонерів з мізерними пенсіями, багатодітних родин чи неблагополучних сімей. Частіше «немає сміття» у цілком спроможних представників, здавалося б, розумної і свідомої сільської інтелігенції…

   І ті відходи, котрих у багатьох «немає», стараннями робітників «Техкомунбуду» в кінцевому результаті потрапляють на шишацький полігон. Саме там завершилася наша повчальна екскурсія з водієм МАЗа Сергієм Кирієм. Там автомобіль спустився у спеціально відведену карту, акуратно, під края, вивантажив сміття.

   І поїхав за наступним маршрутом…



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь