A A A K K K
для людей із порушенням зору
ШИШАЦЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Полтавська область, Миргородський район

Про інтереси жителів Шишацької громади… невідомого району

Дата: 14.09.2018 10:42
Кількість переглядів: 791

   Ніщо так не викликає жаль, як слабкодухість людей, що живуть чужим життям. Людей, що не зосереджені на власній роботі, а весь свій час присвячують аналізу чужих здобутків чи проблем. При чому аналізу не об’єктивному, а примітивній критиці у дусі: усе ви робите не так і тільки ми знаємо як!

  Газетно-інтернетний галас, спрямований проти Шишацької об’єднаної територіальної громади, триває давно – з моменту її утворення. Але останнім часом  він пожвавішав і втратив останні ознаки порядності та здорового глузду. І це не дивно, бо не за горами - вибори. Тому наші опоненти не гребують нічим. Найгірше те, що у цій «війні рад» вони втратили повагу до людей. Що у своїй «боротьбі за інтереси жителів Шишацького району»  вони вже не розуміють ні цих інтересів, ні, власне, хто такі жителі району.

  Підтвердженням цьому є надумана проблема навколо рентгенапарата для центральної районної лікарні  та «протягнуте» на сесії районної ради Владиславом Сафоновим звернення до об’єднаної територіальної громади щодо виділення коштів у сумі двох мільйонів для його придбання.

  У зверненні наголошено на необхідності дотримання норми Конституції України, зокрема, частини другої статті 19, якою встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Для того щоб з’ясувати, які повноваження у лідера районного органу самоврядування та чи існують для нього межі, потрібно ознайомитися з положеннями розділу XI «Місцеве самоврядування» Конституції та, при нагоді, хоч через статтю прочитати Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні».

   Так-от, відповідно до вимог частини другої статті 19 Основного Закону України діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування максимально повно і точно визначена, врегульована, регламентована законодавством для того, щоб унеможливити посадовців за будь-яких обставин та причин завдати шкоди особі, суспільству чи державі загалом.

  Правові, організаційні, економічні та соціальні засади діяльності місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у сфері охорони здоров’я, серед іншого, визначені  Основами законодавства України про охорону здоров'я, Законом України «Про місцеві державні адміністрації», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетним кодексом України, законом України про державний бюджет та установчими документами центральної районної лікарні.

   Отже, на підставі законодавства України та Статуту центральної районної лікарні відповідальність за належну організацію надання медичної допомоги вторинною ланкою, в тому числі і за їх матеріально-технічне забезпечення, повністю покладається на Шишацьку районну раду – як засновника центральної районної лікарні та Шишацьку районну державну адміністрацію – як органу управління галуззю незалежно від того, проживає людина на території Шишацької ОТГ, Ковалівської, Федунської чи Яреськівської сільських рад. До відома: Планом заходів з реалізації Стратегії розвитку Полтавської області на 2018-2020, затвердженим рішенням сесії Полтавської обласної ради від 22 грудня 2017 року №575, учасниками реалізації проекту з придбання цифрового рентгенапарата визначені Шишацька центральна районна лікарня, Шишацька райдержадміністрація, Шишацька районна рада.

   Спекуляції на тему відшкодовування селищною радою витрат, пов’язаних з наданням жителям ОТГ послуг відповідними державними установами і комунальними організаціями районної ради (в т.ч. ЦРЛ), та начебто несправедливого розподілу коштів між бюджетами від сплачених податків жителями району також є повною маячнею і ще раз вказує на зневажливе ставлення до людей.

   Бюджетну і податкову політику та організацію цього процесу визначено державою з метою перерозподілу фінансових ресурсів між бюджетами всіх рівнів для здійснення видатків на виконання повноважень, закріплених законодавчими актами за відповідними бюджетами. Іншими словами – держава визначає хто, куди й за що сплачує податки і держава визначає сферу відповідальності для отримувачів цих податків.

   Шишацька об’єднана територіальна громада не платить податки безпосередньо до районного бюджету. Однак спрямовує частину зібраних на своїй території коштів до обласного та державного бюджетів. Тому жителі громади мають таке саме не тільки законодавче, але й моральне право користуватися послугами державних установ на території району, як і жителі сільських рад. Крім цього,  Шишацька ОТГ перераховує до державного бюджету так звану реверсну дотацію (частину отриманих податків з доходів фізичних осіб).

   У 2016 році селищною радою передано до державного бюджету кошти в сумі 2 244 900 гривень, з них реверсної дотації – 2 093 900 гривень, до районного бюджету – 5 946 980 гривень, з них на утримання центральної районної лікарні – 5 655 880, в тому числі на капітальний ремонт приміщення ЦРЛ – 400 000 гривень та до бюджету Миргородської міської ради – 30 000 гривень.

    У 2017 році такі видатки становили 11 835 500 гривень, з них передано до державного бюджету –2 880 300 гривень, в тому числі реверсної дотаціі – 2 600 300 гривень; до районного бюджету передано кошти в сумі 8 895 200 гривень, з них на утримання центральної районної лікарні – 8 400 800, в тому числі на придбання інсуліну – 164 900 та придбання медикаментів і продуктів харчування – 101 300,   до  бюджету  Миргородської  міської ради – 60 000 гривень.

   На 2018 рік аналогічні видатки з селищного бюджету запланован у сумі 17 115 098 гривень, з них на утримання центральної районної лікарні – 9 454 700 гривень, в тому числі на придбання інсуліну для хворих на цукровий діабет – 238 000; на утримання Трудового архіву Шишацького району – 75 000; Шишацького місцевого осередку Всеукраїнської організації інвалідів – 25 000; Шишацького районного центру служб для сім’ї, дітей та молоді – 76 960; на соціальні виплати пільгової категорії населення – 307 538 гривень. Також передано до державного бюджету кошти в сумі 7 175 900 гривень на утримання державних установ, з них реверсної дотації – 6 921 900.

   Тепер про те, чому Шишацька ОТГ не сплачує податки безпосередньо до районного бюджету, як це роблять сільські ради. Бо мета децентралізації і, власне, утворення об’єднаних громад звучить просто:  ось тобі права і обов’язки. ОТГ отримує більші кошти, ніж окремі сільські ради, має право розпоряджатися ними на свій розсуд, але при цьому зобов’язана взяти на себе більше відповідальності, ніж інші органи місцевого самоврядування. Разом з отриманням 60 відсотків з податку на доходи фізичних осіб ми зобов’язані забезпечити належне функціонування первинної ланки медицини, що нині переживає нелегкі часи реформування і потребує значної фінансової та організаційної підтримки; а також – освіти, культури, комунального та дорожнього господарств і багато іншого.

   Можна і треба спитати з нас, як ми виконуємо власні повноваження, як забезпечуємо життєдіяльність тих сфер, що у нашому підпорядкуванні. І тут, згодні, ми далеко не відмінники. Але звинувачувати ОТГ у тому, що вона не виконує повноваження районної ради в частині турботи про вторинну медицину (чи не допомагає їй їх виконувати) – це якось, погодьтеся, занадто.

   Чомусь жодного разу районна рада не запропонувала свою організаційну чи фінансову підтримку повноважень об’єднаної громади: мовляв, ви ж ремонтуєте заклади «первинки», утримуєте стільки шкіл, дитсадків, нерентабельну культурну сферу; давайте допоможем вам чимось, бо це ж усе – в інтересах жителів нашого району…

   Ні. Тільки «дайте, дайте, дайте»… Це «ваші люди, ваші породіллі, ваші діти»… Вірніше, це «стільки-то відсотків ваших людей, породіль, дітей»… Навіть співфінансування рентгенапарата, що районна рада покладає на ОТГ, вирахуване у відсотках «наших» жителів.

   Але справа, по суті, не в рентгенапараті. Після нього буде ще якась нагальна потреба. І ще, і ще, і ще… І всі вони будуть стосуватися якоїсь чуттєвої сфери – чи медицини, чи соціального захисту, чи дітей, чи атовців… Бо на цьому дуже легко розбурхати людські емоції, щоби ніхто не аналізував ситуацію холодною головою.

   І наостанок. Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» гарантується право на самостійну реалізацію всіх законних повноважень територіальною громадою особисто чи через органи та посадових осіб, а також заборона втручання державної влади та її органів у справи місцевого значення, що віднесені до компетенції ради.

   Система представницьких органів місцевого самоврядування складається з двох рівнів: селищні, сільські, міські ради; обласні та районні ради. Однак наявність рівнів не породжує підпорядкованість перших другим та не ставить питання визначення первинності чи вторинності у системі органів місцевого самоврядування. Тобто однією з основних ознак місцевого самоврядування є його правова самостійність (автономія), суть якої полягає в тому, вкотре наголошуємо, що самоврядні органи та їх посадові особи мають кожен свої повноваження, визначені Конституцією і законами України.

   Виходячи з норм, встановлених Законом, та беручи до уваги правову самостійність органів місцевого самоврядування, пропозиції щодо питань на розгляд сесії селищної ради мають право вноситися селищним головою, постійними комісіями, депутатами і виконавчим комітетом селищної ради. Як наслідок, сесія районної ради не має права ініціювати внесення будь-яких питань  на розгляд сесії селищної ради і тим більше визначати терміни її скликання і примушувати депутатів до будь-яких дій. 

   Це щодо законності подібного звернення. А щодо моралі… Вона полягає в тому, що і депутати районної, і депутати селищної рад обрані одними й тими самими жителями однієї території (за винятком представників Яреськівської, Федунської та Ковалівської сільських рад). То чи не логічніше було б депутатам різних рад-землякам не переписуватися через газету, а більше спілкуватися між собою, відстоюючи інтереси одних і тих самих виборців?..

Прес-служба Шишацької селищної ради


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь