Провели засідання виконавчого комітету
9 серпня 2016 року в залі засідань селищної ради відбулося засідання виконавчого комітету. Головував на засіданні селищний голова Олександр Тутка.
В числі іншого звітувала начальник відділу освіти селищної ради Наталія Караваєва про стан підготовки загальноосвітніх навчальних закладів до нового начального року.
Незважаючи на обмеженість ресурсу селищного бюджету виконавчим комітетом все ж доручено очільнику освітньої галузі створити у навчальних закладах об’єднання умови, які відповідатимуть сучасним вимогам розвитку освіти та забезпечуватимуть якісне проведення навчально-виховного процесу, вдосконалити систему позашкільної освіти, забезпечити формування інтелектуального потенціалу громади шляхом створення сприятливих умов для пошуку, підтримки інтелектуально і творчо обдарованих дітей та молоді, самореалізації творчої особистості в сучасному суспільстві.
Крім цього, вказано на необхідність здійснення комплексу заходів із підготовки навчальних закладів до опалювального сезону.
Далі члени виконкому розглянули ряд земельних заяв, заяв про надання дозволу на газифікацію і підключення водопостачання до житлових будинків та прийняли відповідні рішення.
Також на засіданні вивчали поведінку громадян, які порушують благоустрій населених пунктів. З етичних міркувань не називаємо прізвищ порушників постільки це люди цілком законослухняні. Однак, розпочати цю справу вирішено не з проблемних сімей від яких навряд чи щось доб’єшся, а з людей, які завтра наведуть порядок і подадуть хороший приклад іншим.
Уже наголошувалося, що депутатами затверджені Правила благоустрою територій Шишацької об’єднаної громади. На виконання завдань визначених документом під час розгляду заяв щодо надання дозволів на торгівлю, погодження режиму роботи закладів торгівлі членами виконкому вирішено не зволікати з часом і довести до приватних підприємців їх обов’язки у сфері благоустрою, чистоти і порядку.
У різному секретар селищної ради Аліна Базан всім присутнім надала роз’яснення щодо вчинення нотаріальних дій старостами.
Всі ви є свідками, як хизуються наші опоненти розписуючи в усіх можливих ЗМІ проблеми з приводу даного питання та без всякого сорому надаючи неправдиву інформацію. Що ж не виходило в цьому плані?
Полтавська філія Державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України, через неузгодженість в роботі електронних систем, стримувала надання цих послуг.
Відстоюючи свої законні повноваження селищна рада, в черговий раз, звернулася до Міністерства юстиції України з приводу надання роз’яснень.
Міністерство в межах компетенції розглянуло відповідне звернення і повідомляє наступне.
Частиною третьою статті 143 Конституції України встановлено, що органам місцевого самоврядування можуть надаватися законом окремі повноваження органів виконавчої влади.
Абзацом чотирнадцятим статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що делеговані повноваження – це повноваження органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування законом, а також повноваження органів місцевого самоврядування, які передаються відповідним місцевим державним адміністраціям за рішенням районних, обласних рад.
Згідно з підпунктом 5 пункту «б» частини першої статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян належить, зокрема, вчинення нотаріальних дій з питань, віднесених законом до їх відання, державна реєстрація актів цивільного стану (за винятком виконавчих органів міських (крім міст обласного значення) рад).
Статтею 37 цього ж Закону встановлено, що у сільських населених пунктах уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування вчиняють такі нотаріальні дії: 1) вживають заходів щодо охорони спадкового майна; 2) посвідчують заповіти (крім секретних); 3) видають дублікати посвідчених ними документів; 4) засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і виписок з них; 5) засвідчують справжність підпису на документах; 6) видають свідоцтва про право на спадщину; 7) видають свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя.
Таким чином, даною статтею встановлено виключний перелік нотаріальних дій, що вчиняються уповноваженими на це посадовими особами органу місцевого самоврядування, а також у яких населених пунктах такі дії вчиняються.
Крім того, законодавством України надано право уповноваженим на це посадовим особам органу місцевого самоврядування вчиняти дії, які є прирівняними до нотаріальних та визначено територію, а також випадки, коли такі особи вчиняють зазначені дії.
Відповідно до абзаців четвертого, шостого частини третьої статті 245 Цивільного кодексу України, підпункту 4 частини другої статті 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що довіреність особи, яка проживає у населеному пункті, де немає нотаріусів, може бути посвідчена уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, крім довіреностей на право розпорядження нерухомим майном, довіреностей на управління і розпорядження корпоративними правами та довіреностей на користування і розпорядження транспортними засобами.
Довіреності, посвідчені зазначеними посадовими особами, прирівнюються до нотаріально посвідчених.
Посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету (абзац тринадцятий статті Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», частина перша статті 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»).
Частиною другою статті 14-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що староста є посадовою особою місцевого самоврядування. Згідно з пунктом 5 частини третьої цієї статті староста здійснює обов'язки, визначені Положенням про старосту.
Положення про старосту затверджується сільською, селищною, міською радою відповідної об’єднаної територіальної громади.
У Положенні визначаються права і обов'язки старости, порядок його звітності, інші питання, пов'язані з діяльністю старости (частина четверта статті 14-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Староста є членом виконавчого комітету ради об’єднаної територіальної громади за посадою (частина б статті 14-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
В той же час, частинами першою та четвертою статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.
До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста (старости).
Отже, у сільському населеному пункті уповноважена посадова особа органу місцевого самоврядування (якою може бути староста) вчиняє нотаріальні дії визначені статтею 37 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», і у випадку відсутності у населеному пункті нотаріуса посвідчує довіреності прирівняні до нотаріально посвідчених.
Днями і Полтавська філія Державного підприємства «Інформаційний центр» повідомила про свою готовність забезпечити громаду необхідними вихідними даними.
Закриваючи захід на оптимістичній ноті селищний голова наголосив та тому, що шлях, який ми обирали, обов’язково принесе нам успіху.
Прес-служба селищної ради